Tuesday, May 8, 2012

Exam

9 May 2012, esok aku akan mula berjuang, ceh berjuang lah sangat, padahal preparation ciput je.  Esok first paper adalah Thermal Physics.  Subject ni all about statistical physics, molecule, temperature, Boltzmann.....aku suka subject ni sebab banyak buat kira2 dan proving..Lecturer siap cakap lagi kalau proving tu, awak x cukup masa, tulis je apa2.or kalau awak stuck je...terus jump to conclusion iaitu PROVED!!!!hahahaha....dia kata dia malas nak check kalau jawapan yang panjang2 tu.....sempoi lah lecturer ni :)

Jumaat, 11 May 2012 pula paper The Physics of Living System....yang ini pecah kepala nak faham dan kalau faham pun kena hafal key-points.  Serius risau yang ini pasal past paper aku tak buat lagi sebab aku concentrate kat  drama melayu  reading instead of buat past paper semua tu.  Kalau setakat tanya what is the function of the bone tu, InsyaAllah boleh jawab la :)  <<<nervous la.

Then, next paper adalah 14 May 2012. Yang ni Mathematics with physical applications.  Aku ni bab2 mathematics ni lemah sikit pasal aku ni cuai dan lembab sikit.  Kalau orang lain boleh jump steps, aku tak.  Aku kena buat satu.  Contoh, kalau expand bracket la, aku expand siap ada arrows segala atas number tu, kalau orang lain tu buat dalam kepala je.  Buat macam tu, confirm la aku silap sebab careless yanag amat.  Pernah tu test hari tu.  Soalan matrices yang banyak numbers tu...Aku dah risau sebab banyak sangat number.  Time nak buat tu, aku pun salin la number tu, dengan bangganya aku salin salah utk satu number.  Salah satu, salah semua.  Dah la soalan tu berantai,  semua lah salah.  Tapi lecturer baik hati, dia bagi sikit markah.  Tapi aku still fail la.  Time aku dapat result tu, tutor aku tanya kenapa.  Then, aku pun jawab," I did stupid mistake" dengan nada nak nangis:( Last2 nangis depan tutor!!!  MALU weh, dah la tutor handsome.

Finally, paper last adalah Condensed matter on 19 May 2012.  Subject ni tutor aku yang ajar dan subject yang paling boring.  Belajar pasal benda tak nampak dan tak boleh imagine.   BOSAN!!! dan seriously aku tak start lagi buat past papar untuk Condensed ni.

Semoga Allah memudahkan urusan aku ni.  Semoga Allah terangkan hatiku dan beri kefahaman yang mendalam.  Aku tak nak cuai!!!

Good LUck semua ....

Best of luck semua..Kak yana all the best for your final


No comments:

Post a Comment